Ich finde das Thema virtuelle Street Art schon lange äußerst interessant. Über die „No Ad“ Smartphone App, die Werbung in der Stadt durch Kunst ersetzt, hatten wir vor einiger Zeit schon mal berichtet. Die App ist eine grandiose Sache, bedenkt man, dass die Werbung eine immer noch größer werdende visuelle Präsenz im öffentlichen Raum der Großstädte einnimmt und sich nur sehr wenig gesellschaftlicher Widerstand regt.
Noch spannender wird die App, wenn man sie für gezielte Ausstellungen an bestimmten Orten nutzt. Genau dies machen die Macher der App und haben seit dem Launch der App nun bereits die dritte Ausstellung in New York kuratiert, die die Augmented-Reality-Technik nutzt. Diesmal gibt es eine Ausstellung mit animierten Gifs, kuratiert von RJ Rushmore.
Wie das ganze funktioniert? No Ad App downloaden und mit dem Werbeplakat testen.
This week, the NO AD app updates to feature Bob-omb, an exhibition of animated GIFs curated by RJ Rushmore.Bob-omb includes 39 GIFs by 13 individuals and collectives, weaponizing GIF art as a tool for reimaging public space. The artists range from filmmakers to illustrators to journalists, and the variety and depth of their artwork should surprise any viewers who may think that GIFs are primarily for memes and Buzzfeed articles. With this exhibition, NO AD users will be able to take static subway advertisements and transform them into dynamic artworks on their smartphones.
Artists featured in Bob-omb include The Barkers, Caitlin Burns, Dave Whyte, Hrag Vartanian, James Kerr – Scorpion Dagger, Jeremyville, Maori Sakai, Molly Soda, Paolo Čerić aka Patakk, Ryan Seslow, The Current Sea,YoMeryl, and Zack Dougherty.
About RJ Rushmore
Since 2008, RJ has been exploring contemporary art as a writer, curator, photographer, arts administrator, critic, and fan. He is deeply passionate about promoting disruptive art, particularly street art, graffiti, public art, and net art. By day, he works working at the City of Philadelphia Mural Arts
https://vimeo.com/105301636
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Pictures © No Ad