Die Schweizer Nevercrew ist gerade in der us-amerikanische Stadt Phoenix (Arizona), wo sie in Downtown Phoenix ein neues Mural gemalt haben. Das Wandbild El oso plateado and the machine erstreckt sich über eine große Brandwand eines historischen Gebäudes aus den 1920er Jahren. Das Mural zeigt zwei Eisbären, deren Fell partiell mit Rohöl verklebt ist.
Ein gemalter Neon-Leuchtschriftzug am unteren Ende des Murals der beiden Künstler Christian Rebecchi und Pablo Togni nimmt Bezug auf die frühere Nutzung des Gebäudes durch eine Radiostation und Tageszeitung.
Die Künstler schreiben über ihre neueste Arbeit: „This intervention is about communication and about how communication becomes tangible when used to interact, connect, change, and especially understand and remember, to take awareness of what we are, what we did and what we’re doing. Inspired by the history of the Heard Building (on and in which the murals are realized), where in the past were hosted a radio station and two newsrooms, and by the Mexican Grizzly (Ursus arctos nelsoni), a bear that used to inhabit Arizona and that’s now considered extinct (due to hunting), the concept then starts from what disappeared but’s still part of our culture and knowledge.
Communication takes physical shape to be shared, made by people for people; where stories are told, lives described, feelings transmitted, mistakes deepened, conditions analyzed. Whether it’s ink, voice, music or light frequencies, it is alive in the connection, in the differences, in the emitting and the receiving, and it generates a cyclical exchange between reality and culture, a collective knowledge from which to learn and on which to build in the best way.“
Das Mural ist Teil eine Serie von ingesamt Drei Wänden unterschiedlicher Künstler in Downtown Phoenix, die von AnneLaure Lemaitre (FatCap) kuratiert wird.
All Pictures by courtesy of the artists